Wednesday 6 August 2014


FOOD REVIEW- SANY CHAR KOAY TIAW

FAHIRMI BIN JUAHIR
NO. KAD MATRIX: SX120478GHLS04

Hujung minggu selepas pulang bercuti hari raya di kampung, terfikir lak nak cari char 
koay tiaw dekat-dekat area rumah. Saya telah bawa isteri dan anak untuk cube satu 
kedai ni yang diperkenalkan oleh jiran saya. Sany Char Koay Teaw.

Kedai tersebut terletak di Kampung Paya Jaras Hilir, Sungai Buloh, Selangor. Kedainya
bersebelahan dengan Kedai Basikal Wan Jaya. Lokasinya terletak di tepi jalan dan 
berdekatan dengan Dewan Serbaguna Kg. Paya Jaras Hilir. Lagipun ia mudah untuk
dicari. Kedai ni beroperasi mulai jam 5.00 petang.
 
 
 



 
Saya telah memilih Char Koay Teaw Special (ada telur mata) manakala isteri saya 
mencuba Char Koay Teaw biasa. Bila makan dengan telur mata kuning setengah 
masak diadun dengan kerang dan udang yang lazat... Peeerggh...kesedapannya terasa...

Pada saya, char koay teaw yang dijual di kedai tersebut amat berbaloi selain rasanya 
yang enak dan harganya yang berpatutan, kuantitinya juga boleh la tahan. Saya 
difahamkan juga kedai ini famous di kawasan sekitar.

Selain char koay teaw, Sany Char Koay Teaw juga menjual menu-menu lain seperti
nasi ayam, makanan panas, satay dan makanan seafood seperti tom yam. Kepada
peminat char koay teaw, bolehla mencubenya.....

Selamat mencuba.........

No comments:

Post a Comment